عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

کتاب شریف « هزار و یک کلمه » از عارف کبیر علامه حسن زاده آملی، مشتمل بر هزار و یک کلمه و مطلب مفید در موضوعات مختلف است. این کتاب در هفت جلد چاپ شده است و جلد هفتم آن سال 89 برای اولین بار چاپ شد. قبل از اینکه جلد هفتم چاپ شود خیلی انتظار چاپ آن را میکشیدم و دوست داشتم ببینم ایشان در آخرین کلمه این کتاب چه مطلبی را به عنوان مطلب پایانی مینویسند. لذا تا جلد هفتم چاپ شد به انتشارات قائم در پاساژ قدس قم رفتم و کتاب را باز کردم و مشتاقانه آخرین کلمه را نگاه کردم:

 

کلمه 1001

جناب حجت الاسلام مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب دعای گرانقدر مفاتیح الجنان در تعریف دعای عظیم الشان جوشن کبیر فرموده است: «و آن هزار اسم است و در آن است اسم اعظم...».

راقم سطور، حسن حسن زاده آملی گوید: دعای عظیم القدر جوشن کبیر هزار و یک اسم است، زیرا که بند پنجاه و پنجم آن حاوی یازده اسم الهی است:

(55) 1- یا من نفذ فی کل شیء امره  2- یا من لحق بکلّ شیء عمله  3- یا من بلغت الی کل شیء قدرته  4- یا من لا تحصی العباد نعمه  5-یا من لا تبلغ الخلائق شکره  6- یا من لا تدرک الافهام جلاله  7- یا من لا تنال الاوهام کنهه  8- یا من العظمة و الکبریاء ردائه  9- یا من لا تردّ العباد قضائه  10- یا من لا ملک الا ملکه  11- یا من لا عطاء الّا عطائه .

و آخر دعویهم ان الحمد لله رب العالمین.

پنجشنبه 24 اسفند 1385 ه ش، برابر با 25 صفر 1428 ه ق.

و انا العبد حسن حسن زاده آملی.

--------------------------------

نکته: در تایپ کتاب، شماره گذاری اسماء یازدگانه بند 55 به اشتباه صورت گرفته است و نیز به غلط، اسم یازدهم را «و آخر دعویهم ان الحمد لله رب العالمین» شماره زده است. ولی تایپ صحیح شماره گذاری ها و متن، همنچنان بود که مشاهده کردید.

یا حق

  • رسوای غفلت

نظرات  (۶)

سلام
شیخ عباس قمی مشهور هست که آیت الله است اینجا از عارف کبیر علامه دیدم که ایشان را خطاب حجت الاسلام کرده متعجب شدم!
راستی قبلا زیاد مطلب میگذاشتید الان خیلی کم میگذارید؟؟؟
پاسخ:
سلام علیکم
افرادی مثل علامه حسن زاده و نیز رهبر معظم انقلاب در دادن القاب به شخصیت ها دقت خاصی دارند که بدون نکته نیست. البته ایشون به همین شیخ عباس قمی مشهورند، نه به آیت الله و نه حجت الاسلام.
تراکم دروس و مسائلی دیگر باعث شده کمتر مطلب بگذارم.
یا حق
  • حکیم جوادی املی
  • سلام علیکم
    مطلبی در وبلاگ گذاشتید که

    یکی از اساتید ما از آیت الله جوادی آملی نقل میکردند:

    درست است که ما نباید چیزی را بر آیات و روایات تحمیل کنیم، اما باید تحمّل خویش را در فهم آیات و روایات بالا ببریم.

    لطفا در صورت مقدور منبع این حرف و نام استادتان؟
    تشکر


    پاسخ:
    سلام علیکم
    نام استاد: استاد احمد فربهی که لینک وبلاگشان نیز در قسمت پیوندهای وبلاگ بنده هست.
    بنده سر کلاس این مطلب رو از ایشون شنیدم و ایشون هم ظاهرا خودشون از آیت الله جوادی شنیده بودند و یا در کتابشان خوانده بودند. در هر صورت استاد فربهی انسان کاملا موثقی هستند.
    یا حق
    فرمودید : «دکتر عباسی»

    ایشان دکترا ندارند. لیسانس فلسفه خوانده اند و مدرک بالاتری ندارند.
    اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم
  • "بر ثانیه ی ظهور مهدی (عج) صلوات"
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    با سلام. بنده چند وقتی است دربه در دنبال فایلهای صوتی کتاب کشف المراد با تدریس معلم (به معنای حقیقی کلمه)عزیز استاد حشمت پور هستم. در وبلاگ شما مطالبی رو ضمن کامنت یک کاربر خوندم. لطفا اگر در قم هستید و از این مجموعه دروس صوتی، اطلاع دارید راهنمایی کنید. شدیدا نیازمندم....
    پاسخ:
    سلام
    دو جا هست که به ذهنم میاد سی دی مد نظر شما رو شاید داشته باشه. زنگ بزنید و از پست سی دی هم سوال کنید.
    1- نرم افزاری قدس:
    09123519429
    02537748164
    2- مجمع عالی حکمت:
    02537757610

    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">