عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۹
شهریور

بسم الله الرحمن الرحیم

... ایشان یک رجل الهی و یک شخص به فنا رسیده و فانی فی‌الله است و با تمام وجود می‌گوید: ملـکوت اسـت که در منظــر من جلــوه‌گر است / تو بر آن باش که بحر و بر و شمس و قمر است. تو بگو زمین، تو بگو آسمان، تو بگو حسن، تو بگو حسین. ولی من چیزی جز ملکوت نمی‌بینم. آن خدایی که پرستی نه خدای «حسن» است / کـه «حسن» را به خداونـد خدایی دگر است. الهی همه کو کو گویند و حسن هو هو. الهی همه گویند خدا کو و حسن گوید غیر خدا کو. ایشان این حقایق را با تمام وجود لمس کرده است. دفتر دل را بخوانید، بیت بیت آن شعله آتشینی است که از دل تفتیده و سوخته یک انسان سوخته دل برخاسته و به صورت ابیات در دیوان تمثل یافته است، و بنابر فرمایش بابا طاهر عریان: شنو این نکته از پور فریدون / کــه شعلـه از تنور سرد ناید. این پیام‌ها و نغمه‌های توحیدی از درون یک حقیقتی که فانی فی‌الله است صادر شده است تصنع نیست، کذب نیست، ادعای صرف نیست بلکه یک حقیقت و یک واقعیّت است...

مهمترین نکات از سخنان استاد رمضانی در وصف علامه حسن زاده آملی را در ادامه مطلب مطالعه کنید. این بزرگداشت در مجمع عالی حکمت اسلامی در قم برگزار شده است. متن کامل این سخنان در پایگاه مجمع عالی حکمت اسلامی موجود است.

یا حق

  • رسوای غفلت
۲۶
شهریور
بسم الله الرحمن الرحیم

... الآن هم ایشان قدردان مسئله ولایت فقیه و شخص ولیّ فقیه هست و چقدر نسبت به مسئله حساس‌اند و توصیه می‌کنند. یادم هست موقعی که بحرانی به‌وجود آمده بود، ایشان آن شخصی را که آن بحران را به‌وجود آورده بود غیاباً محاکمه کرد. و خطاب به آن بنده خدا غیاباً می‌گفت فلانی گیرم که تو أعلم فی الدهر هستی، نه أعلم فی العصر، آخر از این کارها چه می‌خواهی؟ این آقا، (اشاره به مقام معظم رهبری،) سید نیست که هست، سابقه مبارزاتی ندارد که دارد، سابقه اجرایی ندارد که دارد، حسن تدبیر ندارد که دارد، در علم هم که ایشان شخص فاضلی است. عملکرد ایشان هم که تاکنون خیلی زیبا اداره کرده، آخر چه می‌خواهید؟ چرا نمی‌گذارید اوضاع آرام باشد می‌خواهید همه چیز را به هم بزنید؟ بعد هم آن عناوین شش‌گانه را برای ایشان به‌کار برده بودند فوق‌العاده جالب توجه بود. یعنی: قائد ولی، سائس حفی، رائد وفی. ایشان در پایان متن مقدمه فص حکمت عصمتیه خطاب به مقام معظّم رهبری این آیه را مورد اشاره قرار می‌دهد: یا أیها العزیز، جئنا ببضاعة مزجاة...

مهمترین نکات از سخنان استاد رمضانی درباره علامه حسن زاده آملی را در ادامه مطلب مطالعه کنید. این سخنان، قسمتی از متن مصاحبه مجمع عالی حکمت با حضرت استاد رمضانی است. متن کامل این سخنان در پایگاه مجمع عالی حکمت اسلامی موجود است.

  • رسوای غفلت
۲۳
شهریور

بسم الله الرحمن الرحیم

مهمترین نکات آیت الله جوادی آملی در جمع هیئت مدیره مجمع عالی حکمت 21 آذر 88 را در ادامه مطلب مطالعه کنید. متن کامل این سخنان در پایگاه مجمع عالی حکمت اسلامی موجود است.

یا حق

  • رسوای غفلت
۲۰
شهریور
بسم الله الرحمن الرحیم

در بخشی از کتاب "مهر استاد" که درباره زندگینامه آیت الله جوادی آملی می باشد و توسط موسسه اسراء چاپ شده است، مطلبی پیرامون رویاهای صادقه ایشان در ایام تحصیل و جوانی، از زبان خودشان نقل شده است:

« هر کاری که پیش می آمد، پیش بینی شده بود؛ یعنی اگر حادثه ای می خواست رخ دهد، قبلا عین آن یا چیزی معادل آن را در عالم رویا می دیدیم و با خواب، بسیاری از برنامه هایمان مشخص میشد. از این رو وقتی حادثه ای می خواست پیش آید، از قبل منتظرش بودیم؛ چون در عالم رویا مطلع می شدیم و بعد هم که پیش می آمد، به آسانی - بحمدالله - تحمل میکردیم، و اینها تقریبا حصولی بود نه تحصیلی.»

یا حق

  • رسوای غفلت
۱۷
شهریور
بسم الله الرحمن الرحیم

"مراقبه" و "محاسبه" از مهمترین راهکارهای اساسی در مسیر سیر و سلوک است. توضیح آن را میتوانید در حدیث اول از کتاب چهل حدیث امام خمینی ره مطالعه بفرمایید. همچنین در رساله لب اللباب تالیف علامه طهرانی، "مراتب مراقبه" از علامه طباطبایی نقل شده است که توجه به مراتب آن ضروری است. ولی اجمالا اینکه انسان در تمام شبانه روز بصورت خیلی دقیق مواظب خود باشد تا عملی خلاف از او سر نزند، و در آخر شب بنشیند و درباره این مراقبه اش، حساب و محاسبه کند که چقدر موفق و چقدر ناموفق بوده است. و البته بفرموده علامه حسن زاده آملی، مراقبه کشیک نفس کشیدن است و کشکی نیست؛ یعنی دقت زیاد و سختی دارد. نقل میکنند که در اواخر عمر علامه طباطبایی که در بستر بیماری بودند، وقتی از ایشان دستور العملی خواستند ایشان چند مرتبه تکرار فرمودند: مراقبه، محاسبه، مراقبه، محاسبه... . همچنین علامه طباطبایی میفرمودند که تخم سعادت، مراقبه است. شاید برای بعضی افراد سوالاتی درباره شیوه مراقبه مطرح باشد و اینکه آیا در ذهن آن را انجام دهند یا آنرا بنویسند، و در صورت نوشتن، به چه شکل آنرا بنویسند. به همین منظور یکی از روشهای خوب در این زمینه، تهیه "جدول مراقبه" است. برای مطالعه توضیح این جدول به همراه دانلود آن، اینجا را کلیک کنید. این جدول طبق دستور استاد کمیلی و تایید ایشان، تهیه شده است.

یا حق

  • رسوای غفلت
۱۲
شهریور

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله جوادی آملی در سومین گردهمایی اساتید علوم عقلی و نکوداشت مقام علمی حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی، مطالبی بسیار نفیس بیان نمودند که قسمت اول از سخنان ایشان در وصف علامه حسن زاده بود و قبلا در وبلاگ ارائه شد، اینک قسمت بعدی سخنان ایشان ارائه می شود که البته قسمت های مختصری از سخنان ایشان جهت رعایت اختصار و یا عدم ضرورت و یا عدم تکرار و یا تبدیل از حالت گفتاری به نوشتاری، توسط بنده اصلاح و یا حذف شده است.

یا حق

  • رسوای غفلت
۰۸
شهریور

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، جمعی از اعضای هیئت مؤسس و هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی دوشنبه 23 بهمن 91 با مقام معظم رهبری «مدظله العالی» دیدار کرده بودند و جزئیات آن دیدار منتشر نشده بود.

در آن دیدار پس از ارائه گزارش از فعالیت‌ها و برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیانات ارزشمندی ایراد فرمودند که به تازگی در شماره 24 خبرنامه مجمع عالی حکمت اسلامی منتشر شده است. بنا بر اهمیت مطالب مطرح شده، مشروح بیانات رهبر فرزانه انقلاب در آن جلسه در اختیار خوانندگان محترم قرار می‌گیرد.

برای مطالعه متن کامل سخنان ایشان به ادامه مطلب مراجعه کنید.

  • رسوای غفلت
۰۵
شهریور

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله جوادی آملی در سومین گردهمایی اساتید علوم عقلی و نکوداشت مقام علمی حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی، سخنانی شنیدنی را در وصف علامه کبیر فرمودند. پیشتر، در سایتهای گوناگون، گزیده ای از سخنان ایشان منتشر شد و بنده با در اختیار داشتن فیلم این جلسه، متن کامل سخنان ایشان در وصف علامه را نوشته و در اختیار شما قرار می دهم. البته آیت الله جوادی در ادامه سخنانشان - پس از اتمام وصف علامه - مطالب علمی بسیار نفیسی بیان می کنند که انشاء الله در مطلب بعدی وبلاگ متن آن را منتشر خواهم کرد.

برای مطالعه متن کامل سخنان ایشان به ادامه مطلب بروید.

  • رسوای غفلت
۰۲
شهریور

بسم الله الرحمن الرحیم

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که دلیل تاکید رهبر معظم انقلاب بر مطالعه خاطرات جنگ و دفاع مقدس چیست؟ گوشه ای از سخنان ایشان در دانشگاه امام حسین مورّخ 6/3/92 را با هم مطالعه می کنیم:

یکى از کارهاى مهم شما جوانان عزیز این است که مبانى نظرى انقلاب را عمیقاً بشناسید. ما کسانى را دیدیم که با احساسات وارد این میدان شدند، بدون تکیه‌گاه نظرىِ مستحکم؛ با یک تندباد سرنگون شدند، راهشان عوض شد. ...بعد تجربه‌ى انقلاب را، یعنى عینیت این نظریه را در طول این سالها بدانید؛ تاریخ انقلاب را بدانید. ...اگر امام عزیز ما به ما یاد میداد که به خدا توکل کنیم، اعتماد کنیم، حسن ظن داشته باشیم، تلاش کنیم، و میگفت اگر این کار را بکنید، پیروز خواهید شد، این اتفاق افتاد؛ همچنان که در صدر اسلام اتفاق افتاد. ...چرا رادیوهاى بیگانه تلاش میکنند نقطه‌ضعفهاى کوچک ما را در چشم خودمان - چه برسد در چشم دیگران - ده برابر بزرگ کنند؟ براى این است که همین تجربه را از یاد ما ببرند؛ براى اینکه فراموش کنیم که مبانى نظرى ما تجربه‌شده است؛ در میدان عمل، خودش را ثابت کرده است. شما با آگاهى از تاریخ انقلاب میتوانید این را به دست بیاورید. اینکه من توصیه میکنم بخوانید این خاطرات مربوط به جنگ را، مربوط به دوران دفاع را، همین عملیات بیت‌المقدس و آزاد کردن خرمشهر را، ببینید کى بودند، چه بودند، چه کار کردند، چه جور کردند، براى این است؛ این لازم است.

یا حق

  • رسوای غفلت
۰۱
شهریور
بسم الله الرحمن الرحیم

برای استفاده از بخش های مختلف و مطالب مفید پایگاه "مجمع عالی حکمت اسلامی" اینجا را کلیک کنید.

یا حق

  • رسوای غفلت