عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

استاد محمد حسین حشمت پور، نامی آشنا برای علاقه مندان به فلسفه می باشد. ایشان را میتوان در دقت نظر و شرح دقیق و شیوای کتب فلسفی مخصوصا کتب بوعلی، بسیار کم نظیر دانست.

دأب و منش ایشان در تدریس اینست که معمولا کتب مفیدی که تا بحال توسط اساتید حکمت و فلسفه تدریس نشده است و یا بسیار کم تدریس میشود را تدریس می کنند و در نتیجه کسانی که در آینده بخواهند از آن کتب استفاده کنند، می توانند از فایل های دقیق ایشان در شرح آن کتب استفاده کنند.

ایشان تابحال از انتشار عکسشان رضایت نداشتند و اگر کسی عکسشان را در مجله یا جایی دیگر چاپ می کرد، زنگ زده و از او درخواست می کردند تا عکس را بردارند. همچنین می فرمودند در دانشگاه که برای نماز به نمازخانه می روند، گاهی عده ای پشت ستون مخفی شده و صبر می کنند تا من نمازم را شروع کنم و به محض اینکه نمازم را شروع می کنم، از پشت ستون بیرون آمده و از بنده عکس می گیرند و من نمیتوانم در نماز به سمت آنها نگاه کنم تا ببینم چه کسانی هستند که بعدا درخواست حذف تصویر را از آنها بنمایم!

بنده هم چند وقت پیش از ایشان خواهش کردم که بگذارند از ایشان عکسی بگیرم و منتشر کنم که اجازه ندادند. ولی خوشبختانه موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در تاریخ چهارشنبه 5 اسفندماه 1394، ایشان را به مناسبت همایش بزرگداشت حکیم خواجه‌ نصیرالدین طوسی دعوت کردند و البته ایشان می فرمودند تا آخرین لحظات، سعیشان را برای نرفتن به این جلسه انجام داده بودند.

ولی خوشبختانه ایشان در نهایت در آن جلسه شرکت کردند و با دوربین های مختلف از هر سو مواجه می شوند! بنده هم به استادمان گفتم که با توجه به اینکه تصویرتان در سایت ها منتشر شده، بنده هم با اجازه تصویرتان را در بلاگم منتشر می کنم. لذا برای نخستین بار در فضای مجازی این تصاویر منتشر شده است.

اما کمتر کسی شاید تصور کند که ایشان پیرمردی با سنّ بالا، با ریش و موهای های سفید هستند و جالب تر اینکه معمّم نبوده بلکه کت و شلواری هستند!!. تصاویر زیبای ایشان را در ادامه مشاهده می کنید.





---------------------------------------------------
مرتبط:
متن و صوت دروس استاد حشمت پور

نظرات  (۱۲)

با عرض سلام وبلاگ آیت الله جوادی آملی راه اندازی شد اطلاع رسانی فرمایید

http://mehrostad.blog.ir/
سلام علیکم
چقدر دوست داشتم ایشون رو زیارت کنم، خدا حفظ شون کنه ان شاءالله و روز به روز بر توفیقاتشون بیفزایه
بنده از صوت دروس ایشون خیلی استفاده کردم و حقیقتا مدیونشون هستم...
دست شما هم درد نکنه
موفق باشید
پاسخ:
سلام خواهش میکنم.
سلامت باشید
سلمه الله و ایاکم
خدا خیرات استاد معظم را بیش از پیش بگرداند
ما که از دروس ایشان بسیار استفاده کرده ایم
از شما هم ممنون
پاسخ:
سلام خواهش میکنم
استاد حشمت پور را حشمت حکمت و عرفان بنامیم سخن به گزافه نگفته ایم. با دیدن چهره زاهدانه و سیمای عارفانه ایشان اشک در چشمم حلقه زد. بنده بیش از ده سال از محفل ایشان در دروس مختلف بهره برده ام. ایشان همواره با یک لباس ساده و بدون تغییر در این سالها در محافل علمی حاضر بودند و هیچ گاه سر سوزنی کبر و فخر در رفتار ایشان مشاهده نمی شود.امیدوارم جامعه علمی و خصوصا فلسفی کشور با این شخصیت عمیق و محقق بیشتر اشنا شوند. با تشکر از مدیر وبلاگ.
پاسخ:
سلام خداوند طول عمر به ایشان عطا کند
خواهش میکنم
یا حق
با سلام و تشکر و آرزوی طول عمر با عزت برای استاد معظم حشمت پور، این حقیر اصلا و ابدا از فلسفه و کلام چیزی بلد نیستم اما به خاطر علاقه مندی به شخصیتهای علمی (ابن سینا، ملاصدرا و ناصرو عزت دین اسلام شیخ طوسی) اتفاقی دری باز شد و فایل صوتی دروس اشارات و کشف المراد و منازل السایرین را کمی شنیدم اما نمی دانم چطور متوجه می شدم )خیلی دوست دارم حضوری محضر ایشان را درک کنم.
پاسخ:
سلام علیکم
از خصوصیات ایشان همین است که اینقدر شیوا توضیح میدهد که اکثرا همه میفهمند.
حضوری باید در قم شرکت کنید.
موفق باشید
یا حق
سلام علیکم
از دانشجویان موسسه حکمت هستم و مدتها از صوت دروس ایشان استفاده میکردم ولی توفیق زیارت ایشان را نداشتم. با توجه به لحن صوتشان تصور نمیکردم، سالخورده باشند و تصویری که از ایشان برایم ساخته بودم جوانتر و معمم بود. پیش از حضور در موسسه دوستان روابط عمومی به دنبال عکسی از ایشان بودند تا در پوستر برنامه استفاده کنند ولی نمییافتند. هنگامی که ایشان تشریف آوردند و سخن آغاز کردند، تا حدود یک دقیقه نمیتوانستم، صدا و تصویر را با هم مچ کنم.
پاسخ:
سلام
بله چهره و تیپ ایشان خیلی جالب و جذاب هست.
در دانشگاه قم در مقطع ارشد فلسفه وکلام چند درس را درمحضرشریف ایشان بودیم واز فضل ودانش استاد بهره مند شدیم.خداوند ایشان را سلامت بدارد حقیقتا وجود مبارکشان نعمتی است برای طالبان حمت وفلسفه.ازنکات جالب درسیره استاد یکی این بود که درهرترم تلاش میکردند کتب قدیم وارزشمند را با تدریس دردانشگاه مورد توجه وعنایت دانش پژوهان قرار دهند این سیره ایشان را مقایسه کنید با اساتیدی که درطول سالها فقط یک کتاب فلسفی مثل شواهدرا تدریس میکنند انهم فقط چند صفحه اول یا حداکثر یک بخش را تدریس میکنند.
پاسخ:
سلام بله درست میفرمایید
  • افشین بابامیری
  • سلام طی دوسالی که کارشناسی ارشد دانشجو دانشگاه قم بودم هر هفته ایشان را زیارت میکردم و با صبر و حوصله و فروتنی فراوان پاسخ گو سوالات حقیر بودند.به جرات میتوان گفت ایشان از اولیا االله هستند
  • افشین بابامیری
  • سلام طی دوسالی که کارشناسی ارشد دانشجو دانشگاه قم بودم هر هفته ایشان را زیارت میکردم و با صبر و حوصله و فروتنی فراوان پاسخ گو سوالات حقیر بودند.به جرات میتوان گفت ایشان از اولیا االله هستند
  • غلامرضا باحوراورگانی
  • بسم الله الرحمن الرحیم 

    باسلام 

    باید اعتراف کنم بعد از ۱۵ سال طلبگی اولین بار است یک استاد مسلط و ... می بینم انشاء الله خداوند برعمرشان بیفزاید

    سلام علیکم استاد گرامی حقیقتا بر گردن ما حق دارند زید فی عمره و برکاته

    خداوند ایشان را برای نسل حاضر حفظ کند و خداوند را به این نعمت عظیم شاکریم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">