عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۱ ثبت شده است

۲۲
تیر
بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از اشکالاتی که به فلسفه شده است، این است که «هشام بن حکم» که از شاگردان دو قرآن ناطق؛ امام صادق و امام کاظم علیهما السلام می باشد، کتابی در "رد بر ارسطو" نوشته است و از آنجا که هشام جزء شاگردان نزدیک به امام بوده است، پس لابدّ نظر او همان نظر امام است و امام صادق و امام کاظم علیهما السلام نیز با فلسفه مخالف بوده اند! بر فرض بپذیریم که رد هشام بر ارسطو، مساوی با رد بر فلسفه اسلامی می باشد؛ و نیز بر فرض بپذیریم که رد هشام بر اصل فلسفه بوده است نه نقدی بر بعضی نظریات فلسفی – که در میان خود فلاسفه نیز امری رایج است -؛ و نیز بر فرض بپذیریم که رد برهانی بر فلسفه، خود، تایید فلسفه نیست،

اگر از این اشکالات صرف نظر کنیم، پاسخی که در ادامه از آیت الله جوادی آملی می آید، قابل تأمل است.

  • رسوای غفلت
۱۷
تیر
بسم الله الرحمن الرحیم

در یکی از جلساتی که در درس تفسیر آیت الله جوادی شرکت می کردم، دفتر شخص کناری ام توجهم را جلب کرد. همانطور که بنده و خیلی های دیگه، همزمان با صحبتهای آیت الله جوادی، نکات را یادداشت میکردیم، این شخص کناری بنده هم همزمان درس ایشان را به زبان انگلیسی یادداشت میکرد! در پایان درس، دفتر ایشان را گرفتم و ورق میزدم و نگاه میکردم. با اجازه شان یک عکس هم از آن گرفتم که برای دیدن تصویر در اندازه اصلی به ادامه مطلب بروید.

  • رسوای غفلت
۰۴
تیر

بسم الله الرحمن الرحیم

هر از چند گاهی، جملاتی پراکنده از علامه ذوالفنون حسن زاده آملی، درباره ضرورت فلسفه و عرفان نظری مطالعه میکردم. و اینک جمع آن پراکنده:

*به جانم قسم آن که از کتب عقلی و صحف عرفانی خود را دور کند...

*مردم اجتماع ما خواه بپذیرند و خواه نپذیرند که سرانجام خواهند پذیرفت...

*اعتقاد من این است که صحف علوم عقلی و عرفانی اساسی و اصیل...

*قرآن و عرفان و برهان ازهم جدایی ندارند...

و .......

  • رسوای غفلت