عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی
بسم الله الرحمن الرحیم

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه دویسبورگ - اسن آلمان به همراه تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده مطالعات جهانی دانشگاه تهران با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و به طرح سوالات علمی و سیاسی خود از محضر ایشان پرداختند.
در این دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی حاضر در جلسه به سوالات مطرح شده پاسخ فرمودند.

به گزارش خبرنگار اسراء نیوز؛ حضرت آیت الله جوادی آملی در این جلسه در پاسخ به سوالی در مورد برقراری رابطه بین ایران و آمریکا، با یادآوری جنایات آمریکا فرمودند:
ایران در عین احترام به همه کشورها و ملیّتها نسبت به بعضی از کشورها همانطور که نام بردید حساسیّتی دارد ، چرا که بعضی از این کشورها سالیان متمادی بود که در ایران حکومت می کردند و رفتار بدی داشتند؛ سلاطینی را روی کار میآوردند و منابع کشور را غارت میکردند و مانند آن, این تروریست ها را آنها پروراندند و دارند از آنها حمایت میکنند, صدام را آنها تحریک کردند علیه ایران و حمایت کردند و جانبداری کردند, دو سال جنگ داخلی را بر ما تحمیل کردند هشت سال جنگ خارجی را, این نفت و گاز را سالیان متمادی به غارت میبردند، معذلک ایران با همه بزرگواری و عقل و عدل و احسانمداری از خیلی از این موارد صرفنظر کرد.

معظم له با یاد آوری جنایات و ترورهایی که در این مدت در حق مردم ایران شده است، فرمودند:
ترور دانشمندان هسته ای ما همچون شهید شهریاری و شهید محمدی، به وسیله همین استکبار جهانی و صهیونیسم صورت گرفت، ما کم از اینها بی مهری و جنایت ندیده ایم اما باز هم در کمال عقل و انصاف می گوییم که ما برابر قوانین بین الملل عمل می کنیم.

ایشان با ذکر اینکه پیام دین به ما این است که نه ظلم کنید و نه زیر بار ظلم بروید ، فرمودند:
غرب الان باید برای ملت ایران اعتماد سازی کند، چرا که هر جا سخن از کشتن است یک پای ثابتش آمریکاست، این شرق ما ازمیانمار گرفته, افغانستان , پاکستان و بنگلادش گرفته تا غرب که عراق و سوریه باشد. در جنوب نیز در کشورهای کوچک و خرد خلیج فارس نیز پایگاه نظامی دارد و در شمال هم به بهانه های واهی دنبال بستن پیمان نظامی با ناتو هستند . ما واقعاً مظلومیم. منتها در کمال عقل و درایت میگوییم ما تابع قوانین بین المللی هستیم.

یا حق

-----------------------------------------

مرتبط:

آیت الله جوادی: امروز در عرفات تنها سخن از مشرکین نیست بلکه باید از تمامی شرک و نفاق و استکبار و صهیونیسم و سلفی و تکفیری برائت جست

آیت الله جوادی: اگر کسی درس بخواند و نتواند مدرس خوب باشد، یقین بداند عمرش را تلف کرده است

آیت الله جوادی: پیرامون دعای عرفه

پیام آیت الله جوادی آملی(دام ظله العالی) به حجاج بیت‌الله الحرام (1434 هـ.ق)

نظرات  (۵)

آیت الله جوادی آملی:
مکالمه روحانی با اوباما، عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

http://portal.esra.ir/Pages/Index.aspx?kind=1&lang=fa&id=Mjg0Mg%3d%3d-P2Q1fz7bV58%3d&skinid=66


پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
آیت الله جوادی: امروز در عرفات تنها سخن از مشرکین نیست بلکه باید از تمامی شرک و نفاق و استکبار و صهیونیسم و سلفی و تکفیری برائت جست.

http://www.esranews.org/News/7172/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%85%D8%B4%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%86%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%AA%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%D9%85%D8%B8%D8%A7%D9%87%D8%B1%20%D8%B4%D8%B1%DA%A9%20%D9%88%20%D9%86%D9%81%D8%A7%D9%82%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%AA%D8%A7%20%D8%B5%D8%AF%D8%A7%20%D8%A7%D8%B2%20%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%20%DA%A9%D8%B9%D8%A8%D9%87%20%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AE%D9%8A%D8%B2%D8%AF%20%D8%A8%D9%87%20%D8%AC%D8%A7%D9%8A%D9%8A%20%D9%86%D9%85%D9%8A%E2%80%8C%D8%B1%D8%B3%D8%AF

یا حق
بنده گفتم آمریکا خوبه و زورگو و مستکبر نیست؟
بحث بنده راجع به نظر ایشان راجع به مکالمه مذکور بوده است.
شما نیز که رویکرد سیاسی ایشان را خوب می دانید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم
بنده نخواستم بگم منظور شما چیه. هدفم از گذاشتن اون لینک هم این بود که خوانندگان وبلاگ متوجه باشند که تایید آیت الله جوادی نسبت به مکالمه، از این حیث بود که اولا: آقای روحانی خودش ابتدا درخواست مکالمه نداده و عزت ایران را زیر سوال نبرده؛ و ثانیا بنابر رعایت ادب وقتی اوباما درخواست تماس کرده، او رد نکرده؛ و ثالثا در این مکالمه آقای روحانی بر حقوق مسلم ما پافشاری کرده و عزت به خرج داده.
پس ایشون از این لحاظ ثلاثه مکالمه را تایید کردند، پس اولا اگر به آقای جوادی خبر را اشتباه رسانده باشند و مثلا آقای روحانی ابتدا درخواست داده یا مثلا این مکالمه باعث زیر سوال رفتن عزت ایران شده باشد چنانکه رهبری تلویحا اشاره داشتند، پس یقینا آقای جوادی این مکالمه را دیگر تایید نخواهد کرد. چرا؟ چون ایشان نعوذ بالله مثل خیلی از غرب زده های داخلی نیستند که برای رابطه با آمریکا آب از دهانشان بچکد و آنرا حلال مشکلات بداند. بلکه ایشون طبق آن لینک، براءت از آمریکا و دیگر استعمارگران را لازم میدانند، پس ایشان مکالمه را با این پیش فرض تایید میکنند که مستلزم عدم عزت ایران نشود و حال آنکه باعث عدم عزت ایران و حداقل باعث سوء استفاده تبلیغاتی گسترده علیه ایران شد.
خلاصه آنکه حیث نظر آقای جوادی به این مساله، با حیث نظر خیلی از خوش خیالان و ساده اندیشان داخلی از زمین تا آسمان فرق دارد.
یا حق
  • سید مصطفی صادقی
  • سلام دوست گرامی...وبلاگ خیلی خوبی داری..بهت تبریک میگم..من میخوام بیشتر از تجربه شما استفاده کنم واسه همین تمابل به تبادل لینک دارم باهاتون...من مددیر 2 وبلاگ هستم...لطفا 2 تا وبلاگمو لینک کنید به اسمهایی که جلوی آدرس وبلاگ مینویسم و دستور بدین شما رو با چه اسمی لینک کنم...امیدوارم کمک کنی .شبتون خوش

    آدرس وبلاگها:

    1) www.pbkk7.blogfa.com
    شهدای روستای کچب کلوا(آمل)

    2) www.jangvazan.blogfa.com
    جنگ و زن
    سلام برادر
    خب همین که ایشان خیلی زود بدون اینکه از درستی قضایای خبری مطمئن شوند و یا حتی مسئله را کلان نگاه کنند و تبلیغات سوء بین المللی را در نظر بگیرند همچین نظری می‌دهند اشکال بهشان وارد نیست؟
    کم هم نبوده این طور رفتارهای سیاسی ایشان

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام بنظر میرسد بعضی اطرافیان ایشان بعضی مطالب را ناقص یا اشتباه به گوش ایشان میرسانند و ایشان هم بدلیل وقت محدودشان و اعتماد به این افراد، به حرف آنها اکتفا میکنند.
    در حقیقت بعضی اطرافیان، "مصادیق" را اشتباه به گوش ایشان میرسانند و الا ایشان در کلیات اعتقادات سیاسی، بر حق و خالصانه حرف میزنند.
    مثلا ایشان درباره عزت سیاسی یا ذم تهاجم فرهنگی و ماهواره یا به چالش کشیدن غرب یا ذم اصطلاح اعتدال و ... مواضعی به حق و دقیق دارند، ولی در تشخیص بعضی مصادیق (دولت کارگزاران- دولت تدبیر و امید و...) اشتباه میکنند آنهم به دلیلی که ذکر شد. و الا در همان تشخیص مصادیق هم - ولو اشتباه-، کسی در اخلاص و وظیفه شناسی ایشان شکی ندارد. و این خیلی فرق دارد با فلانی و فلانی و فلانی که با رهبری و نظام مشکل جدی دارند و اخلاص آنها مورد تردید جدی است.
    اما اینکه رفتارهای بظاهر اشتباه ایشان را زیاد دانسته اید، قبول ندارم، بلکه نادر بوده است.
    یا حق
    احسنت، به این نطق گویا و بدون ایراد...آیت الله جوادی از سرمایه های این مملکته...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">