عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم
بخشی از سخنرانی استاد حسن رمضانی، به مناسبت روز بزرگداشت صدرالمتألهین(ره) تقدیم می شود:

بد نیست در این جا من این خاطره را خدمتتان عرض کنم، یک وقتی حضرت استاد حسن زاده (دام ظلّه) می فرمودند: « من چند شب پیش ـ من دقیقاً تاریخش را یادم نیست ـ در عالم رویا خدمت آخوند ملاصدرا مشرّف شدم و از ابهتی که ایشان داشت من لرزه بر اندامم افتاد و یک حالت هَیَمان و بهتی به من دست داد. »

اگر این حالت برای یک شخصیت معمولی و متعارف و کوچک پیش بیاید میگوییم: او در حد خودش حرف زده و چیز مهمی نیست؛ چون خودش کوچک است اینطور آخوند را بزرگ دیده است. اما شخصیتی مثل حضرت استاد حسن زاده آملی که عظمت و بزرگی و جایگاه ثبوت و اثباتش برای همگان روشن است میفرماید: من از مشاهده ایشان و ابهتّی که ایشان داشت، لرزه بر اندامم افتاد و حالت هیمان به من دست داد.

برای مطالعه متن کامل سخنان شنیدنی استاد رمضانی در این جلسه، اینجا را کلیک کنید.

یا حق

  • رسوای غفلت

نظرات  (۲)

سلام علیکم.بنده با موضوع«عشق در کلام اهل بیت علیهم السلام» به روزم.جوابی است کوتاه به جهالی که بر عشق تاخته اند و آنرا ذاتا منفور دانسته اند.منتظر حضورتان هستم
سلام برادر من
اینهمه از کرامات و فضائل و عناوین عجیب و غریب ساختین و گفتین بس نبود حالا شروع کردید خواب تعریف و تعبیر کردن.
بابا مردمو خسته کردین از بس توی این فازا بریدن !
از بس از اینا شنیدیم دیگه اسم فلسفه عرفان می شنویم حالمون بهم میخوره..
توی همه پستات ریخته از حرفا و کلام این اقایون
بابا یه جا یه روایتی مینوشتی که مردم اگه زیبایی کلام اهل بیت رو ببینن تبعیت میکنن نه حرف چهار تا شخصی که معلوم نیست علمشون رو از کی گرفتن....
میدونم الان عصبانی شدی ولی نوشتی ارسال نظر آزاد است منم نظرمو گفتم..
اینقدر مردمو با این چرندیات سرگرم نکنید.
09013911382
پاسخ:
سلام علیکم
روایات که خیلی در وبلاگ ما وجود داره، همین آخرین پستی که با عنوان «تفکر» گذاشتم رو گویا ندیدید یا نخواستید ببینید.
مردم خسته نشده اند بلکه تشنه این معارفند، ولی عده ای متحجر، مردم را قرنها در ظواهر آیات و روایات سرگرم کردند و از معارف باطنی آیات و روایات دور نگه داشتند، ولذا مردم از این افراد متحجر خسته شده اند (اگر با مردم ارتباط داشته باشید)
در ضمن شما لطف کنید دیگه نیاید این وبلاگ تا حالتون به هم نخوره!
بنده با توجه به مبانی حقه عرفانی، خیلی در این موارد آرامش دارم و عصبانی نمیشوم، فقط ناراحت میشوم که چرا شما نباید از معارف عرفانی استفاده کنید و در آن سرا ندا سر دهید: یا حسرتا علی ما فرطت فی جنب الله...
برادر عزیز، کتب عرفانی، تفسیر باطنی آیات و روایات است و ما مردم را به زیبایی های باطنی روایات سوق میدهیم نه فقط زیبایی های ظاهری.
در آخر کلام امام ره رو به شما یادآوری میکنم که انکار مقامات عارفان، فقط خود منکر را از سعادت دور میکند و باز میدارد.
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">