« عارفانه »

« عارفانه »

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

« « اخبار فلسفی و عرفانی » »
بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت امام محمد باقر علیه السلام بر سالکان و عموم دوستداران تسلیت باد.

این روایت جامع از حضرت باقر العلوم علیه السلام هم اخلاقی است و هم عرفانی؛ اما اخلاقی است زیرا دستوراتی اخلاقی داده است، و اما عرفانی است زیرا برای موفقیت در انجام این دستورات اخلاقی، انسان باید به ریشه های عرفانی این دستورات حق الیقین پیدا کند، ریشه هایی مانند عدم حب نفس و شناخت هیچ بودن خود، عدم حب دنیا و عدم توجه به کل ماسوی الله، تسلیم و بلکه رضای به مقدرات الهی و سرّالقدر، اعتماد فقط به مسبّب الاسباب و دیگر ریشه های عرفانی.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

اوصیک بخمس : ان ظلمت فلا تظلم ، و ان خانوک فلا تخن ، و ان کذبت فلا تغضب ، و ان مدحت فلا تفرح ، و ان ذممت فلا تجزع.

تو را به پنج چیز سفارش می‌کنم؛

اگر مورد ستم واقع شدی، ستم مکن.

اگر به تو خیانت کردند، خیانت مکن.

اگر تکذیبت کردند، خشمگین مشو.

اگر مدحت کنند شاد مشو

و اگر نکوهشت کنند، بی‌تابی مکن.

بحارالانوار، ج ۷۵، ص ۱۶۷

یا حق

  • رسوای غفلت

نظرات  (۲)

  • مادر خانم
  • سلام انشاالله خوب و سرحال هستید .خیلی کار خوبی کردید که دوباره شروع کردید حیف از این وبلاگ پر محتوا وعارفانه بود که بروز رسانی نشود. / روایت زیبایی است خداوند انشاالله هدایت خاصه اش را شامل حال ما کند تا به این درجه که در روایت گفته شده برسیم که این مرتبه خود اوج بندگی است چون دیگر منیتی نیست وانسان چقدر در این مرحله آزاد ورها از قیودات دنیا میشود .این بنده روسیاه خدا را از دعای خیر محروم نکنید


    پاسخ:
    سلام علیکم الحمدلله
    انشاءالله شما هم خوب و سرحال باشید.
    نظر لطف شماست.
    شما هم حقیر غافل را دعا کنید تا متخلق به صفات مذکور در روایت شوم.
    یا حق
    ُسلام رفیق
    اولا خیلی خوب بود که برای بیان یک روایت مقدمه چینی کردی. کاری که معمولا انجام نمی دیم. ثانیا مقدمه ت کلا ما رو از خوندن روایت منصرف کرد!!!، چون فاقد ریشه های عرفانیش هستیم. ثالثا روایت نیازمند توضیحه و گرنه قابل سوء برداشته...
    رابعا وبلاگ جدید زدم. خامسا از دستت ناراحتم...همین!
    پاسخ:
    سلام رفیق
    ممنون از نظر لطفت و انتقادت.
    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">