« عارفانه »

« عارفانه »

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

« « اخبار فلسفی و عرفانی » »
بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

ما دو نوع دعوت داریم:

یک نوع دعوت این است که کسی می‌نشیند به مردم می‌گوید: بروید دین را یاری کنید. این صدا با فطرت مردم آشنا نیست و گوش نمی‌دهند.

یک صدا این است که کسی جلو می‌افتد، می‌گوید: مردم من رفتم، بیایید. این صدا با فطرت مردم آشناست؛ مردم به دنبالش راه می‌افتند.

فرق امام ره و دیگران این بود امام قائد بود، دیگران سائق بودند؛ دیگران می‌گفتند « بروید »، امام می‌گفت « بیایید ». آن‌که جلو می‌رود، می‌گوید من رفتم، بیایید، دنبال او حرکت می‌کنند. این‌که می‌نشیند، دستور می‌دهد، می‌گوید بروید، کسی حرف او را گوش نمی‌دهد. سرّ موفقیت امام این بود که او قائد بود نه سائق، پیشرو بود. گفت من رفتم، بیایید. مردم گفتند چشم! انبیا هم می‌گویند: ما رفتیم، بیایید. مردم می‌گویند چشم!

تفسیر سوره یس - 18/10/92

یا حق

نظرات  (۶)

  • امید سلطانی
  • سلام دوست عزیز
    وبلاگ بسیارزیبایی دارید
    اگه فرصتی پیش اومد از وبلاگ ما هم بازدید فرمایید مسلما ضرر نخواهید کرد
    اگه دوست داشتید با لینک هم موافقم
  • خدایا عاشقت خواهم ماند
  • بخدا خیلی ساده ایم ما دروغای همه رو باور میکنیم ولی ولی خدا این همه تو قرآن وعده داده هیچ کدومو اعتقاد نداریم و باور نداریم شاید به خاطر اینکه عادت کردیم دروغ بشنویم همیشه و فک میکنیم دیگه راستی وجود نداره.
    .
    .
    .
    آپ هستیم
    سلام. لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید و مطالبش رو معرفی کنید. شما رو هم لینک کردم. موفق باشید:
    http://erfaneetrat.blogfa.com
    سلام ،
    بله واقعا صحیح است ، آیت الله قرهی حفظه الله می فرمودند ، امام در اوایل اقامت در نجف تشریف بردند پیش آقای حکیم بزرگ، فرمودند من مثل یک سرباز در خدمت شمایم . ولی آقای حکیم فرمودند ، این کار فقط دست شماست و از ما کاری ساخته نیست ، مقرر شده است که شما باشید.
    در ضمن با اجازه وبلاگ شما پیوند شد
    بسم الله
    روح و امام شهدا شاد
    کسانی که دروس عقلی نخوانده اند نمیتوانند حکومت داری کنند
    طرد و نفی عقلانیت فطری و عرفانی از حوزه های علوم دینی

    1001 - طرد و نفی عقلانیت فطری و عرفانی از حوزه های علوم دینی علت العلل این

    ظلمات و ظلمت پرستی است و عذابش هم ابتلای به علوم شیطانی غرب است که اگر به

    همین ترتیب ادامه یابد فاتحه فقه و کلام را هم می خواند و به جایش احتمالاً هرمنوتیک و

    حقوق بشری می نشاند و بساط صرف و نحو را هم می پیچد و آموزش زبانهای فرنگی را

    جایگزین می کند که هم مفیدتر و هم آسانتر است. یک نکته ای را که اخیراً رهبر انقلاب

    گوشزد نمودند که : آیا این عجیب نیست که یک طلبه می تواند همه عمرش را در حوزه

    مشغول علوم دینی باشد و همه مدارج علمی را طی کند بی آنکه حتی یک بار لای قرآن را

    گشوده باشد؟ ( نقل به مضمون ). اینست راز بدبختی های حوزه های علوم دینی ما!

    راز حاکمیت شیطان علوم نقلی و دهرزدگی و سقوط در واژگونسالاری علوم عاریه ای!

    زیرا مهجوریت قرآن در حوزه عین مهجوریت نور عقل و عرفان و تأویل و رسوخ در

    علم است.

    از کتاب " بود و نبود " استاد علی اکبر خانجانی

    لینک دانلود : http://khanjay.com/book/budvanabud.zip

    از سایت : http://khanjany.com
    و سایت : عرفان زندگی http://erfan-zendegi.blogfa.com


    دانلود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">