عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله جوادی آملی در سومین گردهمایی اساتید علوم عقلی و نکوداشت مقام علمی حضرت آیت الله علامه حسن زاده آملی، سخنانی شنیدنی را در وصف علامه کبیر فرمودند. پیشتر، در سایتهای گوناگون، گزیده ای از سخنان ایشان منتشر شد و بنده با در اختیار داشتن فیلم این جلسه، متن کامل سخنان ایشان در وصف علامه را نوشته و در اختیار شما قرار می دهم. البته آیت الله جوادی در ادامه سخنانشان - پس از اتمام وصف علامه - مطالب علمی بسیار نفیسی بیان می کنند که انشاء الله در مطلب بعدی وبلاگ متن آن را منتشر خواهم کرد.

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی جمیع الانبیاء و المرسلین سیما خاتمهم و افضلهم محمد (ص) و اهل بیته الاطیبین الانجبین سیما بقیة الله فی العالمین بهم نتولی و من اعدائهم نتبرء الی الله

مقدم شما آیات، حجج، اساتید، حکیمان، عارفان، علاقه مندان به قرآن و عترت را گرامی می داریم. برنامه های سودمندی که تاکنون ملاحظه فرمودید بسیار سودبخش بود.

درباره شخصیتی که به لطف الهی از مفاخر جهان اسلام است و از بزرگان حکمت و معرفت است، بهره های فراوانی بردید و بردیم، و وجود مبارکشون هم در آثار بنانشون و (هم) بیانشون برای همه ما نافع است؛ که هم سعی شما انشاءالله مشکور باشد و هم عمر پر برکت ایشون طولانی تر باشد و همه از آثار ایشون استفاده کنیم.

شخصیت آیت الله حسن زاده همانطوری که مقداری رو من شنیده ام، یک شخصیت ستودنی است؛ ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء. کمتر کسی بالاخره به این توفیقات دست پیدا میکند. او همون وقتی که معالم میخوند، این کتاب فصوص برای او فراهم شد و در همان حجره مشترکی که زندگی می کردیم، من شنیدم این فصوص خیلی کتاب علمی است. گفتم علمای ما در فلان مدرس عروه بحث میکنند، چرا فصوص بحث نمیکنند؟ این از همان دوران معالم خوندن ما بود.

کتابخانه های فراوانی در همان دوران معالم خوندن و کمتر از معالم، نصیب ایشون میشد. اساتید فراوان – مستحضرید استاد خوب، شاگرد خوب، رفیق خوب، هم حجره خوب، هم بحث خوب از توفیقات خاص الهی است، نصیب هر کسی هم نمی شود -، ایشون از این برکات فراوان به لطف الهی متنعم بود.

من حیث لا یحتسب کتابخانه های خوبی نصیبشون بود. فلان دانشمند در فلان شهر رحلت میکرد، کتابخانه اش رو ایشون تهیه می کرد؛ و آنقدر کتابشناس و دوست کتاب بود که یک وقتی به من می گفت من چشمم رو می بندم، شما هر کتاب از این کتاب ها رو که بیاری من دست میکشم، میفهمم چه کتابی است، و همینطور هم بود. با کتاب اینقدر دلبسته بود.

و خودساخته بود. انسان خود ساخته –مستحضرید- فیض و فوزش از جای دیگر است. امیدواریم خدای سبحان ایشون رو برای همه ما مستدام بدارد و همه ما از تالیفاتشون، آثار قلمی شون استفاده کنیم و عمر پربرکتی هم داشته باشند. سعی شما بزرگواران هم انشاء الله مشکور باشد.

یا حق

نظرات  (۳)

علامه حسن زاده روحی فداه
  • محمد ابراهیم باغبان
  • سلام
    خواستم خسته نباشیدی عرض کنم
    در جستجوی مطلبی به وبلاگ شما هدایت شدم
    خرسندم که یک طلبه دیگر را دیدم که در جستجوی اخلاق و عرفا بود
    موفق باشید
    یاعلی

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم
    لطف دارید
    بنده در جستجوی اخلاق و عرفان هستم اما امید است با دعای خیر شما خودم هم متلبس به آن بشوم.
    یا حق
    علامه مولا حسن زاده املی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">