شراب توحید

شراب توحید

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- صادقی

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

چندی است که در فضای مجازی، سایتی با نام "پایگاه عرفان و حکمت در پرتو قرآن و عترت" راه اندازی شده است که زیر نظر حجت الاسلام محمد حسن وکیلی از اساتید فلسفه مشهد مقدس، می باشد. برای مشاهده این سایت، اینجا را کلیک کنید.

بنده تصمیم گرفتم لینک بعضی مطالب مهم را که تاکنون در سایت ایشان موجود است، برای استفاده دوستان قرار بدهم و توصیه میکنم دوستان این مطالب را حتما مطالعه کنند.


عینیت و وحدت وجود

مناظره آیت الله جوادی آملی و آقای سیدان درباره معاد

چه کسانی درباره فلسفه باید نظر بدهند؟

فتوای فقها درباره فلسفه چقدر اعتبار دارد؟

مروری بر تاریخ عرفان و حکمت شیعی؛ بخش اول - بخش دوم - بخش سوم

اسم اعظم؛ لا هو الا هو

داستان زیارت شیخ بهایی و شاه عباس از قبر بایزید

رابطه فلسفه یونانی با حکمت قرآنی؛ بخش اولبخش دوم

حکمای یونان؛ الهی یا مشرک

نامه استاد وکیلی به یکی از محترمین اهل تفکیک

شاخصه های مکتب عرفانی نجف

پاسخ استاد وکیلی به "سوالات شاگردی از علامه حسن زاده"

پرونده "عاشورا، روز حزن یا سرور سید الشهدا علیه السلام"

معاد جسمانی در کتاب و سنت و حکمت متعالیه؛ بخش اول - بخش دوم

توضیح "پرستش گوساله در فرمایش علامه حسن زاده"

آیا ملاصدرا زنان را حیوان می داند؟

انواع مخالفت با فلسفه

استدلال شیرین آقا نجفی قوچانی بر مذهب مولوی

همچنین برای مطالعه سلسله مناظرات مکتوب بین استاد وکیلی و آقای نصیری، اینجا را کلیک کنید.


یا حق

نظرات  (۶)

  • مهدی رضاپور
  • سلام برشماهمکارعرصه ی فرهنگ وعرض تسلیت به مناسبت این ایام گرامی،از وبلاگ "عالم هستی از دیدگاه عقل و دین" -که عرضه کننده ی آخرین اثرفلسفی پدر گرامی ام است- برایتان ارسال نظر می کنم و شمابزرگوار را به این وبلاگ دعوت می کنم.شماره ی تماس برای مباحثه و پرسش و پاسخ احتمالی:
    09156963756
    چه علامه ای ! گرفتار فرقه شوشتریه ...



    سلام علیکم
    نحن ابناء الدلیل
    یا حق
    سلام
    خدا جزای خیر دهد انشا’الله
    موفق باشید
    یا حق




    سلام خانم
    شما هم موفق باشید انشاءالله
    یا حق
    با سلام
    با سه مطلب به روز هستیم :
    الف : کتاب « نمایه آثار » حاوی معرفی آثار مکتوب نویسنده وبلاگ .
    ب : یادبود رحلت فقیه قرآنی آیت الله العظمی صادقی تهرانی ره .
    ج : معرفی کتاب « مگوهای گویا » حاوی نقد استدلالی نظریات انحرافی آقای حسن زاده آملی و دیگر عرفا
    د : استفتائاتی درباره جناب حسن زاده آملی و ممیت الدین ابن عربی
    پایگاه علوم قرآنی الفرقان
    نشرآثار فقیه قرآنی آیت الله العظمی دکتر صادقی تهرانی ره
    سراب عرفان=نقد فلسفه و تصوف+ترویج معارف مکتب اهل بیت-علیهم السلام-.

    حکمت چیست؟

    حکمت نوعی دانائی نیست ، فلسفه ھم نیست و عرفان نظری ھم نیست و کلمات قصار ھم نیست و

    اصولاً چیزی قابل اکتساب از دیگران نیست . حکمت نوعی توانائی روح است و یک مقام معنوی میباشد

    ھمانطور که قران می فرماید که : آنگاه که موسی به کمال رسالت رسید از جانب خداوند حکمت و کتاب و

    فرقان یافت . در روایت است که گروھی از دانشمندان به نزد پیامبر اسلام آمدند و دربارۀ حکمت دین او

    سؤال کردند . پیامبر فرمودند که : ما حامل حکمت برای مردم نیستیم بلکه حامل حکم خدا ھستیم و ھر

    که این احکام را عمل کند به حکمت آن میرسد . در واقع حکمت نوری است که حاصل عمل به حکم

    خداست و حکیم مظھر حکم خدا می باشد و لذا دارای نور شفاعت و معرفت و کرامت است و این نور را به

    قلوب مردمان می تاباند و چه بسا شفا می یابند . این شفا حاصل القای نور دین است ھمانطور که قرآن

    شفاست . به ھمین دلیل در روایتی از حضرت رسول آمده است که کل مؤمنان دارای شفاعت ھستند .

    این شفاعت نوری از حکمت است . کلام حکیمانه یکی از سطحی ترین بروز حکمت از وجود حکیم است

    که الّبته دارای بلاغت و قدرت نفوذ خارق العاده ای می باشد و بر قلوب اثر می کند . یعنی کلام حکیم در

    وجود مخاطبان بطرزی حیرت آور به فعل در می آید و این ھمان کرامت و شفاعت است. حکمت نور اعمال

    خالصانه از وجود مخلصین است و لذا چیزی بنام فرمولھای حکیمانه وجود ندارد و مقلدین حداکثر مبدّل به

    عطاران و رمالان و شیادان می شوند. کلام و دست حکیم شفا بخش است به ھر بھانه ای .


    از کتاب " دایره المعارف عرفانی " استاد علی اکبر خانجانی جلد چهارم ص 115

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">