عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

« من میخواهم عرض بکنم به جوانان عزیزمان، جوانهاى انقلابى و مؤمن و عاشق امام، که حرف میزنند، مینویسند، اقدام میکنند؛ کاملاً رعایت کنید. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسى، ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جاده‌ى حق تعدى کنیم، تجاوز کنیم، ظلم کنیم؛ نه، ظلم نباید کرد. به هیچ کس نباید ظلم کرد.

من یک خاطره از امام نقل کنم. ما یک شب در خدمت امام بودیم. من از ایشان پرسیدم نظر شما نسبت به فلان کس چیست - نمیخواهم اسم بیاورم؛ یکى از چهره‌هاى معروف دنیاى اسلام در دوران نزدیک به ما، که همه نام او را شنیدند، همه میشناسند - امام یک تأملى کردند، گفتند: نمیشناسم. بعد هم یک جمله‌ى مذمت‌آمیزى راجع به آن شخص گفتند. این تمام شد.

من فرداى آن روز یا پس‌فردا - درست یادم نیست - صبح با امام کارى داشتم، رفتم خدمت ایشان. بمجردى که وارد اتاق شدم و نشستم، قبل از اینکه من کارى را که داشتم، مطرح کنم، ایشان گفتند که راجع به آن کسى که شما دیشب یا پریشب سؤال کردید، «همین، نمیشناسم». یعنى آن جمله‌ى مذمت‌آمیزى را که بعد از «نمیشناسم» گفته بودند، پاک کردند.
ببینید، این خیلى مهم است. آن جمله‌ى مذمت‌آمیز نه فحش بود، نه دشنام بود، نه تهمت بود؛ خوشبختانه من هم بکلى از یادم رفته که آن جمله چه بود؛ یعنى یا تصرف معنوى ایشان بود، یا کم‌حافظگى من بود؛ نمیدانم چه بود، اما اینقدر یادم هست که یک جمله‌ى مذمت‌آمیزى بود. همین را ایشان آن شب گفتند، دو روز بعدش یا یک روز بعدش آن را پاک کردند؛ گفتند: نه، همان نمیشناسم. ببینید، اینها اسوه است؛ «لقد کان لکم فى رسول‌اللَّه اسوة حسنة».

خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران در حرم امام خمینى (ره) - ۱۳۸۹/۰۳/۱۴

یا حق

نظرات  (۸)

  • آشنای غریب
  • سلام
    خسته نباشید
    یه چیز میگم به دل نگیرید
    اینترنت پر هست از آدم هایی با سطح سواد مختلف ولی مطالبی که شما مینویسید پر هست از جملات عربی
    آخه ما که خوب عربی حالیمون نمیشه از کجا بفهمیم شما یا اون عالم چی میخواید بگید هان؟کلا شما ها ما رو درک نمیکنیییییییییییییییید
    چرا شما عادت داری غلمبه بنویسید من نمیدونم؟؟!!!!خب آقا یکم حرفاتون رو ساده کنید بد نیستا
    همه که مثل شما عربیشون فول نیست
    یه بار با دوستان نشسته بودیم یه نفر گفت بله به عربی چی میشد؟
    هیچ کس نتونست جواب بده همه میگفتن بله به عربی میشه
    yes
    دوباره خودشون میگفتن ای بابا این که شد انگلیسی آخرشم یادمون نیومد بله به عربی چی میشه حالا توقع داری ما این جملات سنگین عربی رو درک کنیم؟

    التماس دعا
    موفق باشید

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم
    چشم انشاءالله در متن هایی که خودم می نویسم سعی میکنم روان تر بنویسم ولی متن هایی که صررفا نقل قول از بزرگان است را که نمیتوانم تحریف کنم
    یا حق
  • اشنای غریب
  • با سلام و احترام
    آقای صادقی از شما دیگه بعیده آقا
    خب عالم وقتی حرف میزنه با جمعی داره حرف میزنه که فلسفه و عرفان خوندن با جمعی از طلاب یا علما داره صحبت میکنه آقا پس نیازی نیست سطح صحبت هاش رو پایین بیاره
    شما اگر میخواید وبلاگتون همه پسند باشه باید پست هایی که میزارید رو دو قسمت کنید
    قسمت اول عین صحبت هاشون رو بنویسید و قسمت دوم تفسیرش رو
    یا حداقل کنار جملاتی که عربی میگن داخل پرانتز فارسیش رو بنویسید!
    از پیامبر خدا یاد بگیرید وقتی میخواستن با مردم اون زمان صحبت کنن اندازه درکشون صحبت میکردن
    حالا که دارید یه چیز مینویسید حداقل همه جوانب رو در نظر بگیرید

    نوروز در راه هست دلمون زد از بس این قالب رو دیدیم امیدوارم در سال جدید وبلاگ رو با یه قالب قشنگ ببینیم یه قالب قشنگ مثل وبلاگ خانومتون که هم مذهبی باشه هم شاد
    امیدوارم دوباره نظرم سانسور شده تایید نشه
    حق نشر محفوظ است
    التماس دعا
    موفق باشید

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم
    واقعیتش اینه که من فرصت کافی برای گذاشتن مطلب در وبلاگ هم ندارم چه برسه به اینکه بخوام هر مطلبی رو شرح هم بدم.
    ولی تا اونجا که ممکن باشه سعیم رو میکنم انشاءالله
    یا حق
    سلام
    روح امام شاد
    قالبم عوض کنید بد نیست.موافقم
    مستندهای جدید استاد صمدی با کیفیت بالا:
    http://ghasedoon.blog.ir/1392/12/04/%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%B5%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7
  • محسن دامادی پور
  • سلام علیکم

    وبلاگمان مزین به لینک وبلاگ ارزشمند شما شد.



    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم
    لطف کردید
    یا حق
  • خاک پای ابالفضل العباس
  • سلام چه متن عمیق وزیبایی .واقعا خسته نباشید از قضا به نظر من که به خیلی از سایتها و وبلاگها سر میزنم وبلاگ شما حرف نداره عالیه
    سلام
    با "هدف خلقت چیست؟" بروزم (از استاد صمدی آملی)
    http://ghasedoon.blog.ir/1392/12/18/%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%AE%D9%84%D9%82%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D9%84%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
    تشریف بیارید
    سلام
    شما که اینقدر ماشاءالله انقلابی هستید چرا گزارشی در مورد صحبتهای وزیر اقتصاد و دارایی در مجلس را به عزیزان نمیدهید؟؟؟خیلی صحبتها در خصوص اقتصاد و محبت دولت قبل و مسئولش و دار ودسته اش به اقتصاد شده در مجلس...
    میدونید که بر سر فرهنگ و سینما و کتاب و قیمت کتاب و احترام به علما( در قم و شهرهای دیگر)در هشت سال قبل چه بلاهایی اومد؟
    به نظرم اون سه هزار میلیارد رو روحانی برداشت؟؟بعید نیست..
    حواستون نیست عزیز دل برادر؟؟؟
    برادر جان چرا در خصوص سیاست خارجی و داخلی دولت مهر ورز قبل چیزی نمیفرمائید؟؟؟
    خوش باشید....

    پاسخ:
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بنده بیشتر سخنان علمای فلسفه و عرفان در نقد دولت را انعکاس میدهم نه حرفهای خودم را. چون در ستون اخبار فلسفی و عرفانی بنایم بر همین بوده که سخنرانی های مهم این بزرگان را ارائه دهم (از جمله مربوط به سیاسی).
    اگر در زمان دولت قبل هم میبودیم باز انتقاد بزرگان به دولت را ارائه میدادم.
    علاوه بر اینکه بیشتر نقدهای مربوط به مسائل فرهنگی را لینک میکنم نه مباحث اقتصادی و ... .
    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">