عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

بسم الله الرحمن الرحیم

یا من لا هو الا هو

سلام بر رفقای بزرگوار

شعری که در زیر مشاهده میکنید، شعری است بسیار زیبا از ناصرالدین شاه قاجار که در وصف عرفان و عشق بازی سید الشهدا علیه السلام با حضرت حق، سروده شده است. بیان صحنه های عشق بازی حضرت، بسیار دل انگیز است، چرا که فطرت هر انسانی بر این عشق بازی سرشته شده است:

خاک من آن روز که می بیختند                                    ذره ای از عشق در آن ریختند

منقول است که ناصر الدین شاه، با تمام خوبی ها و بدی هایی که داشت، محبّ امام حسین علیه السلام بود، و در محرم کلاه خود را کج گذاشته و سبیل خود را به سمت پایین میداد...


عشق بازی کار هر  شیاد  نیست                        این شکار، دام هر صیاد نیست

عاشقی را قابلیت لازم است                              طالب حق را حقیقت لازم است

عشق ، از معشوق اول سر زند                          تا به عاشق ، جلوه دیگر کند

تا به حدی که برد هستی از او                            سر زند صد شورش و مستی از او 

شاهد این مدعی خواهی اگر                             بر حسین و حالت او کن نظر

****

روز عاشورا در آن میدان عشق                             کرد رو را جانب سلطان عشق

بارالها این سرم این پیکرم                                    این علمدار رشید، این اکبرم

این سکینه، این رقیه، این رباب                             این عروس دست وپا خون در خضاب

این من و این ساربان، این شمر دون                      این تن عریان میان خاک و خون

این من و این ذکر یارب یاربم                                 این من و این ناله های زینبم

*******

پس خطاب آمد زحق کی شاه عشق                      ای حسین یکه تاز راه عشق

گر تو بر من عاشقی ای محترم                              پرده برکش من به تو عاشقترم 

غم مخور که من خریدار توام                                  مشتری بر جنس بازار توام

هر چه بودت داده ای در راه ما                                مرحبا صد مرحبا خودهم بیا

خود بیا که می کشم من ناز تو                              عرش و فرشم جمله پا انداز تو 

لیک خود تنها نیا در بزم یار                                        خود بیا و اصغرت را هم بیار

خوش بود در بزم یاران بلبلی                                 خاصه در منقار اوبرگ گلی

خود تو بلبل ، گل؛ علی اصغرت                              زودتر بشتاب سوی داورت


یاحق

نظرات  (۸)

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
احسنتم
زیبا بود
سلام علیکم
ان شا،الله این آثار جناب ناصرالدین شاه باعث نجات شان باشد
و ان شا، الله هر که از او ظلمی دیده او را ببخشد
و ان شا، الله خدا از تقصیرات همه ما بگذرد
نمی دانم ناصرالدین شاه بد بود یا خوب ولی هرچه بود اگر من هم جای او بودم حاکمی عادل نمی شدم
من اگر جای هر ظالم و ستمکاری قرار گیرم احتمالا همان کار او را و شاید بدتر را می کنم
دوست عزیز : این رحم و لطف است که ما در جائی قرار نگرفتیم تا خود را آنطور که هستیم نشان دهیم
خوشا به حال ما که در 61 هجری نبودیم
خوشا به حال ما که در نینوا نبودیم
آیا اگر بودیم جزو 30 هزار لشکر مقابل می شدیم؟
خیلی از آن لشکر خالی به مراتب بهتر از ما داشتند ولی هر کسی رگ خواب و نقاط ضعفی دارد که بالاخره موجب غفلت و فریب اش می شود.
آیا جزو آن 1000 نفری می شدیم که شب عاشورا در تاریکی جلسه امام را ترک کردند؟
و آیا جزو 72 نفر بودیم؟
ساده است
ما کجا و خلوص 72 تن کجا؟
این رحمت الهی است.
ولی در هیچ زمانی به دور از آزمون ها نیستیم
آن ها با امام زمان خویش آنطور کردند و ناسپاس اش شدند
ما با امام زمان خود چه می کنیم؟
آنها خون امام شان را ریختند
ما با امام زمان خود چه می کنیم؟
می فرمایند هنگامی که حضرت امام اعظم مهدی والا به ظهور می رسند بسیاری از ارادتمندان ایشان شمشیر از رو می بندند و طاقت حضور عدالت گسترش را ندارند.
بزرگی می گفت : دعا برای ظهور نکنید
خود را اصلاح کنید
که اگر او بیآید دشمن و سرکش به امرش نشوید
ما ذات خویش را باید بهتر ببینیم
این ناسپاسی احتمالی در ذات ما و پوشیده و پنهان است
----------
آرزو می کنم خداوند سرسختی خاصی به همه ما بدهد تا به جان خود بیفتیم و خانه مان را ویران کرده و از نو بسازیم
شما هم الحمدلله از جرگه علم ودیانت هستی برای من و دوستان دیگر دعای کن تا ان شا’ الله در این ایام بزرگ نصیبی شایسته و ماندگار ببریم
منتظر آثار دعای تان می مانم
  • علیرضا منتظری
  • این کشته ی فتاده ز هامون
    حسین توست
    این صید دست و پا زده در خون
    حسین توست

    التماس دعا
    سلام.
    عزاداری این ایامتون مقبول درگاه حق.
    به نظرم به این هیئت مجازی یه سر بزنید. بی بهره از این ایام نمی مونید:
    smm625.blogfa.com
    بسم الله
    سلام علیکم
    خیلی زیبا بود،ممنون.مرحبا به ناصرالدین شاه با این ابیات
    راستش همیشه برایم سوال بود که چرا حاج ملا هادی سبزواری اینقدر مرید ناصر الدین شاه بوده و اینقدر تعریف از او کرده است.بعد از خواندن اشعار کمی به جواب سوالم رسیدم ولی اگر باز هم مواردی دیگری هست،ممنون میشوم بازگو شود.
    بر ناصرالدین شاه وطرفداراش لعنت .




    سلام علیکم
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
    یا حق
  • شاخه طوبی
  • السلام علیک یا ابا عبدالله

    دانلود کتاب خاطرات همفر (جاسوس انگلیسی در ممالک اسلامی)
    در شاخه طوبی
    کتاب معرفی شده استاد صمدی در محرم امسال
    سلام
    شعر زیبایی بود
    باور کردنی نیست افرادی مانند ناصر الدین شاه که کارشان عیش و نوش و مسافرت فرنگ و ضرر زدن به این مملکت بوده بهره ای از دین و دیانت هم برده باشند
    یا حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">