عارفانه

عارفانه

» ............ بسم الله الرحمن الرحیم ............ «
»................... لا اله الّا الله .................... «
» .................. لا اله الّا هو .................... «
» ................ إن الحکم الا لله .................. «
» ............. انا لله و انا الیه راجعون .............. «
» ............ ان الله هو الحق المبین ............. «
» ............. و هو معکم أینما کنتم .............. «
» ............ ما شاء الله لا قوّة الّا بالله ............ «
» ........... کل شیء هالک الّا وجهه ............ «
» ........... قل هو الله احد الله الصمد ............ «
» ........... الله نور السموات و الارض ............ «
» .......... کان الله بکلّ شیء محیطا ............. «
» ......... و ما تشاؤون إلا أَن یشاء الله ........... «
» ........ و نحن اقرب الیه من حبل الورید ......... «
» ....... و إن من شیء الا یسبّح بحمده ......... «
» ....... أنطقنا الله الذی أنطق کلّ شیء ......... «
» ...... لمن الملک الیوم لله الواحد القهار ........ «
» ..... و ما رمیت إذ رمیت و لکن الله رمی ........ «
» ..... هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن ........ «
» .... واعلموا أنّ الله یحول بین المرء و قلبه ...... «
» ... و نحن اقرب الیه منکم و لکن لا تبصرون ..... «
» .. ما یکون من نجوی...الا هو معهم أینما کانوا .. «
» و لله المشرق والمغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله «
»ولله یسجد من فی السماوات والارض طوعا وکرها
»کل من علیهافان ویبقی وجه ربک ذولجلال والاکرام
-:-:-:-:-:-:-:-:-
الهی؛ آهم جهنم سوز است
نوشتجاتی از رسوای غفلت: ر- ص

صبحست ساقیا قدحی پرشراب کن
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن
زان پیشتر که عالم فانی شودخراب
مارا ز جام باده گلگون خراب کن

الهی به جان خراباتیان
کزین تهمت هستی‌ام وارهان

هدف از این وبلاگ، اشتیاق نفوس مستعده به حقایق عرفانی و سیر و سلوک عملی و لقاء الله می باشد.
استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلا مانع است.
یا حق

بایگانی
آخرین نظرات دوستان
سایتها و وبلاگهای فلسفی و عرفانی

غفلت...

يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۰۳:۱۰ ب.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

آه...

الهی؛ دلمان را غبار غفلت گرفته؛ غفلت از معنویت، غفلت از اولیای الهی، غفلت از طعم حضور، غفلت از مراقبت، غفلت از محاسبه، غفلت از تو... که غفلت از تو عذابی جانکاه است...

پروردگارا؛ به حق صحف آسمانیت، به حق انبیائت، به حق اولیائت، به حق محمد و آل محمد، به حق علی و زهرا و حسن و حسین... ما را از غفلت نجات بده...

ما را ز ما بگیر و خودت را به ما بده...

 

 

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

 

پیری و جوانی چو شب و روز بر آمد / ما شب شد و روز آمد و بیدار نگشتیم...

خرما نتوان خورد ازین خار که کشتیم / دیبا نتوان بافت ازین پشم که رشتیم...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

افسوس که این مزرعه را آب گرفته / دهقان مصیبت زده را خواب گرفته...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

گویند بهاران شد و گل آمد و دی رفت / بیچاره ندانست که کی آمد و کی رفت...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

دیدی حسنا ز خویش آگاه نئی / دیدی حسنا حریف این راه نئی...

دیدی حسنا مرد سحرگاه نئی / ورنه ز چه رو قبول درگاه نئی...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

آخر حسنا کشت تو را حاصل کو / هشیار اگر تویی یکی غافل کو...

دل داده به عاجل آنچنانی که مپرس / پس ساز سرای ابد آجل کو...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

جز قلب تیره هیچ نشد حاصل و هنوز / باطل در این خیال که اکسیر می کنند...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد / ای خواجه درد نیست، وگرنه طبیب هست...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

الهی؛ اگر ستار العیوب نبودی، ما از رسوایی چه میکردیم...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

الهی؛ کودکان سرگرم بازی اند، مگر کلان سالان در چه کارند...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

دزدی به درون خانه ات در کار است / دزدد ز تو آنچه ز اندک و بسیار است...

تو خفته و او به کار خود بیدار است / چیزی شود عائدت بسی دشوار است...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

دریغا که در دام نامم هنوز/ اسیر خیالات خامم هنوز...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

نه شکوفه ای، نه برگی، نه ثمر، نه سایه دارم / همه حیرتم که دهقان به چه کار کشت ما را...

:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-

 

و در آخر: الهی؛ دست ما و دامان اولیای تو...

مگر صاحب دلی روزی به رحمت / کند در حق درویشان دعایی...

یا حق

 

نظرات  (۱۰)

دست به قلم می برم و از کوچه پس کوچه های دلم ، وازه ها را بیرون می ریزم و روی کاغذ جملاتی را سیاه میکنم ، تجربه های تلخ و شیرین زندگی ام را از خوان نعمت تو پنداشته ام و بر همه آنها سپاس و صبر و استقامت .
ای یگانه ازلی !
بچه که بودیم هوای دیگران را خیلی داشتیم و بیرنگ و بی ادعا کنار همدیگر مشغول بازی بودیم .همیشه دلمان می خواست بزرگتر شویم و پرنده زندانی توی قفس را آزاد کنیم چرا که پرنده بال و پر داشت و شوق پرواز !
روزهای سادگی و صفا و بی خبری .
اکنون که فصل چهارم عمرم در حال رقم خوردن است ، لذت ایام کودکی را بهتر حس می کنم و به بچه هایی که دور هم نشسته اند و بی خبر از همه جا در حال خنده و بازی اند ، غبطه می خورم .
خدای 6 سالگی ام !
من هستم همو که دعا میکردم در روزهای ساعت ورزش ما برف نبارد و بازی کنیم ، حال می فهمم که در همان لحظه ، کسانی بودند که برای بارش برف دست به آسمان داشتند و طلب روزی .
حال ! این درد من و درمان تو !
دردم این است که نمی دانم چه بخواهم از آستانت ...

یا نُورُ یا قُدُّوسُ یا اَوَّلَ الاْوَّلِینَ وَ یا اخِرَ الاْ خِرینَ

اغْفِرْلى کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتُهُ وَ کُلَّ خَطَّیئَةٍ اَخْطَاْتُها




سلام علیکم
زیبا بود
ممنون
یا حق
قلب ، کتاب چشم است ! آنچه چشم بنگرد در قلب می نشیند . (نهج البلاغه)
حضرت علی (ع)-
عاقل کسى است که زبانش را از بدگویى پشت سر دیگران، نگه دارد.
اَلعاقِلُ مَن صانَ لِسانَهُ عَنِ الغیبَةِ
غررالحکم، ح 1955
آنچه ندارد عوض ای هوشیار
عمر عزیز است غنیمت شمار
با مطلب کیش مهــــــــــــــــــــر ۲ منتظرتون هستم .
یا علی / التماس دعا
  • علیرضا رحیمی
  • سلام
    ببخشید این محمد آقا کیه؟
    از دوستانتونه؟
    شغلشون چیه؟
    با متنشون خیلی حال کردم
    اگر ایمیلی یا چیزی دارند اگه مشکلی نیست بدید که باهاشون در ارتباط باشم
    لطفا اگه میشناسیدشون بهشون خبر بدید و اجازه بگیرید
    منتظر جواب ها هستم




    سلام علیکم
    راستش دقیق نمیدونم
    ولی فکر کنم این وبلاگ باشه:
    http://khat-e-maktabi.blogfa.com
    زیبا بود برادر
  • حسین مهزیار
  • سلام علیکم و رحمه الله
    آقا جدا ظاهر وبلاگتون که قشنگ و دلنشینه
    محتواش رو هم که اهل فن باید نظر بدند
    ولی من که با محتواشم استفاده کردم
    شما سن خودتون چند هست؟
    ازدواج کردید یا نه؟
    درباره ازدواج جوانان چرا نمینویسید؟
    من در شرف ازدواج هستم و بدجوری تو ذهنم سوال و ترس و دلهره و اضطرابه
    واقعا نمیدونم چیکار کنم
    خودم هم اصلا نمیدونم چیکار کنم




    سلام علیکم
    بابت مشخصات بنده میتونید به قسمت "پروفایل" مراجعه کنید
    درباره ازدواج هم انشاءالله دعا کنید بنویسم
    اما برای رفع تحیر شما حتما توصیه میکنم این دو کتاب مخصوصا کتاب اولیش رو مطالعه کنید:
    گلبرگ زندگی (دو جلد) از آقای دهنوی
    جوانان و انتخاب همسر (آقای حسین مظاهری)
    یا حق
  • amokian.blogfa.com
  • با درسهایی از مثنوی بروزم به ما هم سر بزنید amokian.blogfa.com
  • amokian.blogfa.com
  • با نکته ای از تاریخ بروزم
    عبارت عجیب و تکان‌دهنده امام خمینی درباره مثنوی
    در وبلاگ برهان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">